SISBON je sistem izmenjave informacij o zadolženosti fizičnih oseb med člani sistema, ki so v skladu z Zakonom o centralnem kreditnem registru (ZCKR) uporabniki sistema in upravljavci zbirk osebnih podatkov svojih komitentov. V sistemu SISBON se zbirajo in obdelujejo podatki, ki se nanašajo na dejansko in potencialno zadolženost in korektnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti komitentov - fizičnih oseb.
SISBON je bil vzpostavljen z namenom, da omogoči članom učinkovito ocenjevanje in obvladovanja kreditnega tveganja in z namenom vzpodbujanja politik ter ukrepov za odgovorno kreditiranje ter za vzdržno zadolževanje in preprečevanje prezadolženosti fizičnih oseb.
V začetku leta 2020 je SID banka kot članica vstopila v sistem SISBON, v katerega v skladu z ZCKR poroča podatke o prevzetih poroštvih fizičnih oseb za obveznost kreditojemalca, ki je poslovni subjekt. Kot članica sistema ima SID banka hkrati tudi pravico do vpogleda in uporabe podatkov, ki se hranijo v SISBON, skladno z dovoljenimi nameni in v polnem obsegu razpoložljivih podatkov.
Pravica do izpisa svojih podatkov
Fizična oseba, za katero so bili v sistem SISBON posredovani podatki (v nadaljevanju: komitent), ima v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov pravico do izpisa svojih podatkov in s tem do vpogleda v vse osebne podatke, ki se v sistemu SISBON nanašajo nanj, vključno s podatki o tem, kdo jih je posredoval ter kdo, kdaj in s kakšnim namenom je vanje vpogledoval. Komitent lahko za izpis zaprosi pri kateremkoli članu SISBON ali pri Banki Slovenije na način, da izpolni obrazec ˝Zahteva komitenta za izpis osebnih podatkov iz SISBON˝ in ga odda pri kateremkoli članu ali Banki Slovenije. Izpis podatkov se komitentu posreduje s priporočeno pošto na želeni naslov ali pa ga komitent prevzame prek namenske spletne strani.
Pravica do popravka podatkov
Če komitent ugotovi nepravilnost v podatkih, ki se o njem združujejo in izmenjujejo prek sistema SISBON, lahko osebno zahteva njihov izbris oz. spremembo ali popravek pri tistem članu SISBON, ki je podatek poslal v sistem, in sicer tako, da izpolni obrazec ˝Zahteva komitenta za popravek osebnih podatkov iz SISBON˝. Komitent lahko zahtevo za popravek podatkov odda tudi na vložišču Banke Slovenije. Član SISBON mora ob utemeljenem zahtevku komitenta te podatke izbrisati, dopolniti ali popraviti brez nepotrebnega odlašanja oz. najpozneje v 10 delovnih dneh od dneva, ko je prejel zahtevo in komitenta o tem pisno obvestiti. V istem roku ga je dolžan obvestiti tudi o razlogih, zaradi katerih popravka ne bo izvedel.
V kolikor imate v zvezi s sistemom SISBON dodatna vprašanja, nam jih posredujte na elektronski naslov Generalni.Skrbnik.SISBON@sid.si.
Več informacij o sistemu SISBON vam je na razpolago na povezavi:
Call us at +386 1 200 75 00 or e-mail us at info@sid.si
SID Bank, the European Investment Fund, and the Croatian Development Bank HBOR have become cornerstone investors in the first technology innovation fund in Slovenia and Croatia.
Publication of SID Bank's annual report for...