SISBON je sistem izmenjave informacij o zadolženosti fizičnih oseb med člani sistema, ki so v skladu z Zakonom o centralnem kreditnem registru (ZCKR) uporabniki sistema in upravljavci zbirk osebnih podatkov svojih komitentov. V sistemu SISBON se zbirajo in obdelujejo podatki, ki se nanašajo na dejansko in potencialno zadolženost in korektnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti komitentov - fizičnih oseb.
SISBON je bil vzpostavljen z namenom, da omogoči članom učinkovito ocenjevanje in obvladovanja kreditnega tveganja in z namenom vzpodbujanja politik ter ukrepov za odgovorno kreditiranje ter za vzdržno zadolževanje in preprečevanje prezadolženosti fizičnih oseb.
V začetku leta 2020 je SID banka kot članica vstopila v sistem SISBON, v katerega v skladu z ZCKR poroča podatke o prevzetih poroštvih fizičnih oseb za obveznost kreditojemalca, ki je poslovni subjekt. Kot članica sistema ima SID banka hkrati tudi pravico do vpogleda in uporabe podatkov, ki se hranijo v SISBON, skladno z dovoljenimi nameni in v polnem obsegu razpoložljivih podatkov.
Pravica do izpisa svojih podatkov
Fizična oseba, za katero so bili v sistem SISBON posredovani podatki (v nadaljevanju: komitent), ima v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov pravico do izpisa svojih podatkov in s tem do vpogleda v vse osebne podatke, ki se v sistemu SISBON nanašajo nanj, vključno s podatki o tem, kdo jih je posredoval ter kdo, kdaj in s kakšnim namenom je vanje vpogledoval. Komitent lahko za izpis zaprosi pri kateremkoli članu SISBON ali pri Banki Slovenije na način, da izpolni obrazec ˝Zahteva komitenta za izpis osebnih podatkov iz SISBON˝ in ga odda pri kateremkoli članu ali Banki Slovenije. Izpis podatkov se komitentu posreduje s priporočeno pošto na želeni naslov ali pa ga komitent prevzame prek namenske spletne strani.
Pravica do popravka podatkov
Če komitent ugotovi nepravilnost v podatkih, ki se o njem združujejo in izmenjujejo prek sistema SISBON, lahko osebno zahteva njihov izbris oz. spremembo ali popravek pri tistem članu SISBON, ki je podatek poslal v sistem, in sicer tako, da izpolni obrazec ˝Zahteva komitenta za popravek osebnih podatkov iz SISBON˝. Komitent lahko zahtevo za popravek podatkov odda tudi na vložišču Banke Slovenije. Član SISBON mora ob utemeljenem zahtevku komitenta te podatke izbrisati, dopolniti ali popraviti brez nepotrebnega odlašanja oz. najpozneje v 10 delovnih dneh od dneva, ko je prejel zahtevo in komitenta o tem pisno obvestiti. V istem roku ga je dolžan obvestiti tudi o razlogih, zaradi katerih popravka ne bo izvedel.
V kolikor imate v zvezi s sistemom SISBON dodatna vprašanja, nam jih posredujte na elektronski naslov Generalni.Skrbnik.SISBON@sid.si.
Več informacij o sistemu SISBON vam je na razpolago na povezavi:
Pokličite 01 200 75 00 ali nam pišite na info@sid.si