Sum kršitve in prijava domnevno nedovoljenega ravnanja
SID banka se zavzema za ustvarjanje spoštljivega in vključujočega delovnega okolja, kjer so zaposleni spodbujani k razkrivanju dejanj in vedenj, ki niso skladna z zakonodajo ali kulturo skladnosti, oziroma predstavljajo škodljive poslovne prakse, ki nimajo mesta v našem poslovanju/delovanju.
Skladno z Zakonom o zaščiti prijaviteljev (ZZPri) so interni postopki za prijavo suma nepravilnosti namenjeni vsem zaposlenim, ki menijo, da je bilo storjeno dejanje, ki škoduje banki ali njenim zaposlenim, in bi lahko imelo resne posledice v obliki regulatornih sankcij, kazenske odgovornosti ali škode za ugled SID banke.
Prejete prijave suma nedovoljenega ravnanja/kršitev, ne glede na to ali so podane v ustni ali pisni obliki, anonimno ali ne, v SID banki obravnava Oddelek za skladnost, ki zagotavlja zaupnost in dosledno sledenje internim pravilom in postopkom.
Prijavo suma nedovoljenega ravnanja zaposleni lahko podajo na več načinov, in sicer kot:
a. notranja prijava, ki jo zaposleni lahko poda:
- Preko elektronske pošte: prijave@sid.si ali
- preko navadne pošte na enega izmed naslednjih naslovov:
- Barbara Bračko, Ulica Josipine Turnograjske 6, Ljubljana, s pripisom: »prijava – ne odpiraj«,
- Emina Bajraktarevič, Ulica Josipine Turnograjske 6, Ljubljana, s pripisom: »prijava – ne odpiraj«,
- Patricia Karlatec, Ulica Jospine Turnograjske 6 s pripisom: »prijava – ne odpiraj«,
- Jasna Musi, Ulica Josipine Turnograjske 6, Ljubljana, s pripisom: »prijava – ne odpiraj«.
b. zunanja prijava, ko zaposleni informacijo o kršitvi poda neposredno z uporabo zunanje poti za Prijavo, če Notranje Prijave ni mogoče učinkovito obravnavati, ali če Prijavitelj meni, da v primeru Notranje Prijave obstaja tveganje povračilnih ukrepov, pri čemer zaposleni prijav poda praviloma na Banko Slovenij
c. javno razkritje
ZZPri v primeru, ko je zaposleni podal notranjo ali zunanjo prijavo in v roku treh mesecev ni bil sprejet noben ukrep za odpravo kršitve in ima utemeljene razloge za domnevo, da kršitev lahko pomeni neposredno ali očitno nevarnost za javni interes, življenje, javno zdravje in varnost itd. predvideva tudi možnost javnega razkritja suma kršitve.
V primeru prijave suma nedovoljenega ravnanja v dobri veri prijavitelj ne nosi nobenih negativnih posledic, v okviru varstva pred morebitnimi negativnimi posledicami zaradi podane prijave. SID banka ne dovoli nikakršnega izvajanja pritiska, diskriminacije ali drugih povračilnih ukrepov. SID banka v okviru varovanja zaupnosti prijavitelja varuje tudi njegove osebne podatke, ki se smejo posredovati tretjim osebam le ob soglasju prijavitelja ali če je zato (razkritje) podana ustrezna zakonska podlaga.
Kot predvideno tudi v ZZPri SID banka predvideva tudi možnost podaje anonimne prijave, v tem primeru se prijava preveri v obsegu navedenih dejstev.
Pritožba
Mnenje naših strank je za nas dragoceno in pomembno, zlasti takrat ko izpostavlja možnosti za naše izboljšave. Banka zato obravnava vse podane pritožbe deležnikov banke.
Deležniki se za podajo pritožb lahko poslužijo obrazca, banka pa bo pritožbo obravnavala ne glede na to ali je podana ustno ali pisno, na priloženem obrazcu ali ne.
Za obravnavo in reševanje pritožbe, je pristojen oddelek za skladnost.
Pritožbo je možno podati na elektronski naslov: pritozbe@sid.si
Pokličite 01 200 75 00 ali nam pišite na info@sid.si
SID banka, Evropski investicijski sklad in Hrvaška razvojna banka HBOR so postali temeljni vlagatelji v prvi sklad za tehnološke inovacije v Sloveniji in na Hrvaškem.
SID banka je v mesecu aprilu letošnjega leta vzpostavila Okvir delovanja SID banke pri nakupu zelenih obveznic slovenskih podjetij. S to...